کد خبر 1261279
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
هیئت رئیسه مجلس نمایه

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه وزرای پیشنهادی دولت از سوابق خوب و برنامه‌های متناسب با مقطع کنونی و پیش‌روی کشور برخوردار باشند، می‌توانند اعتماد مجلس را به دست آورند.  

به گزارش مشرق، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نمایندگان با دقت کامل سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت را بررسی می‌کنند، گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق برنامه و کارنامه وزرای پیشنهادی دولت را ارزیابی می‌کنند.

ببینید:

عکس/ سخنرانی رییس جمهور برای معرفی کابینه پیشنهادی

وی بیان کرد: سوابق وزرای پیشنهادی هم صورت دقیق بررسی می‌شود چرا که نمایندگان مجلس مایل هستند سوابق و تجارب آنان را مورد بررسی دقیق و مداقه قرار دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: ما معتقد هستیم که چنانچه وزرای پیشنهادی دولت از سوابق خوب و برنامه‌های متناسب با مقطع کنونی و پیش‌روی کشور برخوردار باشند، می‌توانند اعتماد مجلس را به دست آورند. مجلس شورای اسلامی به کسانی که این مولفه‌ها را به خوبی داشته باشند و ارائه دهند، حتما نظر مثبت خواهد داشت و به آنان رأی اعتماد می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در دو شیفت

عزیزی تاکید کرد: وزرای پیشنهادی دولت باید دارای پشتوانه، عقبه و سوابق لازم باشند تا بتوانند یک وزارتخانه‌ای را که می‌خواهد در طراز نظام جمهوری اسلامی فعالیت کند، اداره کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، وزرای پیشنهادی باید آن وزارتخانه را به خوبی بشناسند و حتماً باید برنامه‌های لازم را ارائه کنند و برنامه آنان هم باید قابل ارزیابی و اجرا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ممکن است این سوال مطرح باشد که کدام یک از وزرای پیشنهادی دولت نمی‌توانند از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرند که باید گفت هر وزیری که بتواند هم سوابق و هم برنامه خوبی را ارائه دهد، بدون شک مورد اعتماد مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

عزیزی در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی دولت، گفت: در این کابینه افراد با تجربه و دارای سوابق بسیار خوب زیاد است که آنان امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان در بخش‌هایی که معرفی شده‌اند، به آنان اتکا کرد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر، نیروهای جوان هم در کابینه پیشنهادی دولت دیده می‌شود که اگر برنامه و شناخت درستی از وزارتخانه داشته باشند، مجلس می‌تواند به آنان اعتماد کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس